×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کسب رتبه هفتم دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور

به گزارش تجدد، دکتر جلال شیری، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۰ می باشد، مجموعاً تعداد ۱۱۰ دانشگاه از کشورمان توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) مورد ارزیابی قرار گرفته است که در این رتبه بندی دانشگاه تبریز در جمع برترین این دانشگاه ها قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) بوده است، تصریح کرد: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه هفتم و در میان دانشگاه های کشور( جامع و صنعتی) رتبه یازدهم را کسب کرده است.

وی افزود: جایگاه دانشگاه تبریز در میان ۱۰ دانشگاه جامع برتر بر اساس ۶ معیار ارزیابی نیز در بخش پژوهش رتبه ششم، آموزش رتبه دهم، بین المللی سازی رتبه هشتم و دراثرگذاری اقتصادی جایگاه ششم را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه جامع و صنعتی برتر (درهمکرد) بر اساس ۶ معیار ارزیابی شده نیز در بخش پژوهش رتبه نهم و دراثرگذاری اقتصادی رتبه دهم را بدست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۲۰ دانشکده، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true