×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آمار ورودی به زندان‎های آذربایجان‎شرقی ۱۲ درصد کاهش یافت

به گزارش تجدد، موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به قانون مجازات های جایگزین حبس، دادگستری کل استان اقدامات اساسی در این زمینه را شروع کرده و با جدیت ادامه می دهد که بر همین اساس میزان کاهش ورودی به زندان های استان چشم گیر بوده است.

وی با تاکید بر تلاش گسترده مجموعه قضائی آذربایجان شرقی برای کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها، اظهار داشت: باید توجه داشت که زندانی شدن سرپرست خانوارها بسترهای به وجود آمدن انواع آسیب های اجتماعی را برای خانواده فرد زندانی ایجاد می کند که این مساله ارایه راهکارهای مناسب را امری اجتناب ناپذیر کرده است.

خلیل اللهی به سیاست های تحولی قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس سیاست مجازات های جایگزین حبس ورودی زندانیان استان مسیر درست و کاهشی به خود گرفته است.

وی گفت: بیشترین فراوانی آمار ورودی به زندان های آذربایجان شرقی را افراد متاهل به خود اختصاص داده است.

خلیل اللهی کاهش جمعیت کیفری را یکی از مهمترین فواید حبس زدایی و قوانین مربوط به حبس‌های جایگزین دانست که می تواند در سالم سازی فضای عمومی جامعه و نیز تادیب مجرمان تاثیر عمیقی داشته باشد.

وی حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را از اولویت‌های دستگاه قضا عنوان و اضافه کرد: با توجه به این مساله در اعطای مرخصی و اعمال عفو و بخشودگی نیز به امر مشارکت مددجویان در برنامه‌های قرآنی، اصلاحی و تربیتی توجه ویژه‌ای می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اصلاح و تقویت پایه های اخلاق و معنویت جامعه را از عوامل مهم در کاهش بزهکاری در جامعه برشمرد که فرآیندی زمان بر و نیازمند فرهنگ سازی می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true