×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده بیشتر آذربایجان شرقی‌ها از اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ

به گزارش تجدد به نقل از ایسنا، سرهنگ محسن محمودی در نشست خبری با بیان این‌که کوچ مجرمان از فضای حقیقی به فضای مجازی افزایش یافته است، افزود: دنیای دیجیتال به سرعت در حال تغییر است، پلیس فتا همکاری خود را با تمامی دستگاه‌های اجرایی  برای تامین امنیت سایبری، گسترش داده است.

وی از توانمندسازی تیم واکنش سریع پلیس فتای استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تیمی تحت عنوان تیم واکنش سریع سایبری برای مقابله با حملات سایبری در استان تشکیل شد.

وی افزود: پلیس فتا به منظور افزایش سطح خدمات رسانی در شهرستان‌ها، سه شعبه‌ی رسمی در شهرستان‌های اهر، میانه و جلفا راه اندازی می‌کند.

سرهنگ محمودی با بیان این‌که طی سال ۹۷، پرونده‌های پلیس فتا از لحاظ وقوع جرائم ۵۳ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است، افزود: آذربایجان شرقی از حیث کشف جرائم سایبری یکی از استان‌های برتر کشور است، تاکنون حدود ۹۹ درصد این جرایم توسط پلیس فتا استان کشف شده‌ است.

محمودی با بیان این‌که برداشت‌های اینترنتی در استان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: شهروندان به توصیه‌های پلیس فتا توجه جدی داشته باشند،  وجود برخی صفحات جعلی در وب‌گاه‌ها، اسکیمرها و ربات در کانال‌ها می‌تواند راهی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی باشد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در حوزه‌ی کشف جرائم سایبری بعد از استان‌های تهران و اصفهان، در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. جرائم در حوزه‌های اخلاقی، تهدید و اخاذی و مزاحمت‌های اینترنتی در استان ۲۵ درصد کاهش یافته است.

محمودی با اشاره به تعداد مشترکین در پهباند ثابت استان، گفت: حدود ۵۶۰ هزار و ۲۲۵ نفر جزو مشترکین پهباند ثابت استان هستند که ضریب نفوذ آن ۱۴٫۶ درصد است.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۷۳۰ هزار و ۱۹۳ نفر جزو مشترکین پهباند سیار استان هستند که ضریب نفوذ در آن ۶۸٫۵۱ درصد است و این آمار نشان‌گر توسعه یافتگی مشترکین استان است.

محمودی بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد، کشورهای در حال توسعه ۴۵ درصد و در آذربایجان شرقی نیز ۵۷ درصد است، این آمار رشد و توسعه یافتگی در حوزه‌ی سایبری را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که امنیت قابل اعتماد و پایداری در فضای سایبری استان برقرار است، گفت: لزوم توجه به حوزه‌ی امنیت، حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، سرعت بالای نقل و انتقال داده ، قابلیت شناسایی مشکل و غیره از ویژگی‌های پلیس فتا در برخورد با فضای سایبری است.

وی افزود: امسال شاهد جذب ۲۱۴ داوطلب مردمی جهت همکاری با پلیس فتای استان بودیم.

محمودی از دستگیری باند اسکیمر در استان طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود ۱۰ نفر در این رابطه دستگیر و ۱۴ نفر شاکی شدند.  سه باند فیشینگ کار نیز در استان دستگیر شدند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true