×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دسته گل‌های جدید یک مقام‌مسئول در آذربایجان غربی

به گزارش تجدد نیوز به نقل از یول پرس، در حالی به آغاز مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در شهر اورمیه، پایتخت والیبال آسیا، نزدیک می‌شویم که متاسفانه برخی بی‌تجربه‌گی‌ و بی‌برنامه‌گی‌ها باعث ایجاد مشکلاتی شده است که در میان یکی از مدیران آذربایجان‌غربی با اشتباهات پی‌در‌پی خود موجبات ایجاد حواشی و عواقب جبران‌ناپذیر شده است.

شنیده‌ها حاکی است، در حالی فدراسیون والیبال ایران با اطلاع از نبود مجوز نصب پرچم آمریکا در استادیوم‌های ایران، اجازه نصب پرچم‌ هیچکدام از کشورهای شرکت کننده در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال را نداده بود اما یک مقام مسئول در آذربایجان‌غربی به صورت خودسرانه دستور پرچم نصب کشورها را صادر کرده و به دنبال آن، این موضوع به برنامه‌های فدراسیون جهانی والیبال افزوده می‌شود.

به دنبال این اتفاق؛ با توجه به عدم وجود مصوبه شورای امنیت ملی برای نصب پرچم آمریکا، و از طرفی افزوده شدن برنامه نصب پرچم‌ها به برنامه‌های فراسیون جهانی والیبال، عدم نصب پرچم آمریکا، می‌تواند عواقب سختی برای والیبال و فدراسیون کشورمان داشته باشد.

همچنین شنیده های حاکی است: این مقام مسئول در جلسه که با حضور مقامات ارشد استان آذربایجان‌غربی برگزار شده بود پشنهاد نموده از هواداران والیبال درخواست شود با لباس‌های بومی و محلی وارد استادیوم شود که به شدت مورد انتقاد یک مقام ارشد غیردولتی قرار گرفته است.

لازم بذکر است با توجه به اینکه لباس‌های محلی از سوی تورک‌ها استفاده نمی گردد، وی قصد داشت با این اقدام، قومیت خاص را وارد استادیوم نموده و هویت تاریخی اورمیه تحریف‌آمیز جلوه دهد.

همچنین شنیده شده است: آن مقام مسئول ترتیباتی اتخاذ نموده که هنگام ورود تیم‌های شرکت کننده به فرودگاه تبریز، کودکانی با یک لباس محلی قومیت خاص، از آنان استقبال نمایند و با توجه به اینکه مسابقات در شهرهای اورمیه و اردبیل برگزار و استقبال نیز در شهر تبریز صورت می‌گیرد، هویت آذربایجانی منطقه زیر سوال خواهد رفت.

شنیده‌ها حاکی است: تعداد ۱۲۰۰ بلیت به کارمندان آموزش و پرورش و تعداد ۱۲۰۰ بلیت به استانداری و ورزش و جوانان تخصیص یافته و تعداد ۵۰۰ بلیت هم به مسئول برگزاری مسابقات یعنی باشگاه شهرداری داده اند و از تعداد ۴۵۰۰ عدد صندلی موجود از هم اکنون ۲۹۰۰ عدد صندلی به اضافه ۴۰۰ عدد صندلی بانوان رزرو شده است.

به تمامی ۲۹۰۰ صندلی روز شده آقایان و همچنین ۴۰۰ صندلی رزو شده بانوان دستورات خاصی صادر شده است ازجمله بانوان باید با حجاب تعریف شده نهاد مطبوع وارد استادیوم شده و حق شادی نخواهند داشت، همچنین آقایان نیز شعارهای از قبل ارائه شده را فریاد خواهند کرد.

شنیده‌ها حاکی است: شهرداری اورمیه به جهت تهیه شال های تیم والیبال شهرداری اورمیه مورد فشار این مقام مسئول قرار گرفته بطوریکه این فشارها باعث شده است شهرداری اورمیه امروز یادداشتی در کانال شهرینه منتشر کرده و رنگ قرمز شال های را رنگ خون شهدای مبارزه با ترور و امنیت بداند؛ در این کانال آمده است:

رنگ تیم شهرداری ارومیه سرخ بوده و از سویی از نظر ما نشانگر و تداعی‌گر خون هزاران شهیدی است که در جنگ تحمیلی و همچنین در مقابله با اشرار تروریست بر خاک پاک این استان و این شهرستان مقدس ریخته شده است و ما امروز خود را وارث همان شهدا و حافظ آرمانهایشان می دانیم و برگزاری چنین مسابقاتی را مدیون ایثارگریهایشان هستیم و اگر نبودند معلوم نبود ارتش بعث عراق و همچنین انواع اقسام گروهکهای تجزیه طلب تروریستی پیرو استکبار که در کوههای فرامرزی پناه گرفته اند چه بلایی بر سر مردم این شهر و استان می آوردند.

همچنین شهردار اورمیه اعلام کرده است تماشاگران حاضر در ورزشگاه، مبلغان فرهنگی مردم آذربایجان هستند که گفته می‌شود در واکنش به برخی شیطنت‌های یک مقام مسئول آذربایجان‌غربی بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true