×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نهایی شدن جرم انگاری اهانت به اقوام و مذاهب

محمد حسین فرهنگی با بیان این‌که در این دوره از مجلس، موضوع جرم انگاری اهانت به اقوام نهایی شد، گفت: بعد از سال ۸۵ طرحی در مجلس مطرح شد که براساس آن هر فردی که به اقوام توهین کند مجازات می‌شود در حالی که در گذشته مجازاتی برای افراد اعمال نمی‌شد، در اوایل مجلس مخالفت هایی با این طرح شد ولی در نهایت در این دوره، اهانت به اقوام و مذاهب ابلاغ شد.

فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در ابتدای این دوره از مجلس، اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی را که معمولا کمیسیون مخالفت می‌کرد، پیگیری کردیم، گفت: خوشبختانه با پیشنهاد بنده کلیات آن تایید شده و اکنون نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: معتقدم این طرح باعث افزایش اتحاد و انسجام ملی خواهد شد، هر انسانی به فرهنگ، ادبیات، فولکور و زبان خود علاقمند است و البته نمی دانیم این طرح در مجلس چگونه پیشرفت می‌کند ولی اولین طرحی است که در اصل ۱۵ پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به پیگیری در خصوص بیمه قالیبافان، گفت: در گذشته اگر یک روز تاخیر در پرداخت رخ می‌داد بیمه قالیبافی افراد قطع می‌شد در دوره ی قبل نسبت به این موضوع از وزیر وقت سوال کردم که همواره وزیر در کمیسیون از این طرح دفاع می‌کرد در صحن نیز صحبتی شد و مجلس با قاطعیت سخنان وزیر را قبول نکرد و ابلاغ شد تا بیمه‌ی کسی قطع نشود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true