×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نگرش مثبت به حفظ مواریث گذشته، دلگرم کننده است

دکتر محمد عبادی در دیدار با سرپرست جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت سازمان در حوزه پاسداشت مظاهر هویت فرهنگی و بومی این خطه اظهار داشت: مایه مسرت و دلگرمی است که نگرش هایی آگاهانه به ضرورت پاسداشت این میراث، اشاعه و بسط آن وجود دارد و می توان با تمرکز بر جنبه های عملی آن گامی برای تجلی بهتر آن اخذ کند.

وی برگزاری رویدادهای موثری که می تواند با همکاری هماهنگ نهادهای فرهنگی صورت بگیرد را اتفاقی فرخنده خواند و افزود: بسیاری از هنرمندان شناخته شده موسیقی عاشیقی به مثابه گنجینه های مهجور این حوزه هستند که میراث‌دار ادبیات غنی این حوزه بوده و همه مظاهر این حوزه را در خود جمع بسته اند.

بابک دنش پناه، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز با قدردانی از همراهی هنرمندان حوزه موسیقی عاشیقی در حفظ میراث اصیل عاشیقی گفت: این موسیقی بخشی ارزنده از هویت ماست و فارغ از جنبه موسیقایی آن که در نوع واجد اهمیت و ارزش ماندگار است، در نوع خود دربردارنده موضوعات انسانی، فرهنگی، اجتماعی و دینی است که توانسته به درک بسیاری از این مظاهر کمک کند و آن را در زندگی مرمان ین خطه دخیل سازد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همراهی هنرمندان این خطه و نیر همراهی نهادهای مختلف فرهنگی گام هایی موثر برای حفظ این میراث برداریم و به اعتلا و غنای آن بکوشیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true