×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پزشکیان نماد عمل گرایی، صراحت و شفافیت

مسعود پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت.

پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل به استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته طبیعی (علوم تجربی) اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

پس از انقلاب دکتر پزشکیان با تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی و کلاسهای قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحث و مناظره، باعث تقویت نیروهای مذهبی و وحدت آنها در مقابل گروه‌های ضدانقلاب و تفکرات الحادی و التقاطی آنان شد.

وی در دوران جنگ ایران و عراق مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و همزمان به صورت رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد.

پزشکیان دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رسانید و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود.

در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام گردید که بعدها رئیس این بیمارستان شد.

در سال ۱۳۷۳ به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شده که ریاست وی بر این دانشگاه تا سال ۱۳۷۹ ادامه داشت. سپس به تهران منتقل شده و به مدت ۶ ماه سمت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را عهده‌دار گشت.

سرانجام در دور دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت.

دکتر پزشکیان تاکنون سه دوره نماینده شهرهای تبریز آذرشهر واسکو بوده وهمیشه بالاترین میزان رای به مجلس راه یافته است واکثرا به خاطر مواضع صریح وشفاف وانقلابی شان مورد توجه محافل سیاسی قرار گرفته اند.

آنچه در این دوازده سال از ایشان دیده ایم شفافیت هست چیزی برای پنهان کردن ندارند همیشه حق را می گویند.به حرمت وآبروی افراد ارزش زیادی قایل هستند. چه کسی حاضر است اجازه بدهد که از وضعیت زندگی‌اش فیلم بگیرند و آن را به مردم نشان دهند؟

وی به صراحت اعلام کرده اند حاضر هستند از هر شخصی و از هر جایی از زندگی من فیلم بگیرند و منتشر کنند.این حرف را کمتر از سیاسیونی که می شناسیم شنیده ایم.

وی معاون وزیر، وزیر، رئیس دانشگاه و نماینده و نایب رئیس مجلس بوده‌اند، بیایید ببینید که خانواده من چگونه زندگی می‌کنند و بعد افرادی که به خاطر چند رای بیشتر قصد تخریب ایشان را دارند، چگونه زندگی می‌کنند؟

آیا اصلا جرات دارند زندگی خود و خانواده‌شان را  به مردم نشان دهند.چرا ما مردم آذربایجان قدر سرمایه های نیروی انسانی خود را نمی دانیم؟!همه می دانیم وقتی ایشان رای اول سه شهرستان مهم استان را به دست می آورند یعنی محبوبیت ومقبولیت بالایی در میان تمامی جناح های سیاسی استان دارند.

کسی که به جای شعار دادن وعملیات پوپولیستی عملگرایی کرده دنبال پروژه های ماندگاری همچون آزاد راه تبریز سهند قطار میانه به تبریز ومترو تبریز وغیره بوده است.

داماد ایشان وهمسرش با موتور به سرکار می روند کدام یک از بچه‌های این افرادی که مدعی ودر فکر تخریب هستند با موتور به اداره می‌رود و بر می‌گردد.

حالا یک نفری آمده ادعا کرده ایشان مدیر یک هولدینگ عظیم جهانگردی وایرانگردی بوده ومجموعه تحت مدیریت اش را به ورزشستگی کشانده است وصرفا با فشار دکتر پزشکیان بر مسند کار قرار گرفته است؟!!

کسانی که دکتر پزشکیان را می شناسند باور عمیق دارند که وی به هیچ کس چک سفید نمی دهند برای نزدیک ترین افراد زندگی شان به کسی رو نمی اندازند اصلا ابهت ومنش ومرام دکتر پزشکیان با این ادعاهای کذاف فاصله زیادی دارد.

در این شرایط نزدیک انتخابات افرادی به راحتی  پشت تریبون قرار می‌گیرند و می‌گوید دختر پزشکیان در فلان اداره مشغول به کار است. ومتاسفانه به  دروغ می‌گویند که دختر ایشان  معاون و عضو هیات مدیره است. متاسفانه در دوران افول اخلاقیات هستیم وبه راحتی از مرزهای اخلاق عبورکرده وبدترین تهمت ها را بهم می زنیم.

عده ای از محبوبیت ایشان در میان اقشار جامعه احساس ترس می کنند دنبال نقطه  ضعف از ایشان هستند گاهی می بینیم به ایشان کرد می گویند وگویش زبان کوردی را به ایشان خرده می گیرند غافل از اینکه دکتر پزشکیان در نشست علنی مجلس در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۴ عنوان : از اینکه خدا او را ترک آفریده، شاکر است و هیچ‌کس حق ندارد «زبان و فرهنگ ترک‌ها» را مسخره کند؛ ترک‌ها و سایر اقوام ایران طبق اصل ۱۵ قانون اساسی باید بتوانند در مدارس به زبان خودشان بنویسند، حرف بزنند و یاد بگیرند.

وی عاشق وشیفته تبریز وزبان تورکی ومردم خون گرم آذربایجان هستند واین حرف دکتر پزکشکیان با شفافیت وصراحت کامل بیان شده است.

سوال من اینجاست اگر مردم اصفهان وشیراز ومشهد اگر نماینده ای در حد دکتر مسعود پزشکیان داشتند که چندین سال هست در مسند نایب رییس مجلس تکیه داده ومنشا اثرات خیر برای شهر واستان خود شده اجازه چنین برخوردی به مغرضان را می دادند؟!

امیدوارم در بیان آنچه می گوییم ومی نوسیم همیشه خدا را حاضر وناظر بدانیم وهمواره  پشتیبان خادمان صدیق ووطن پرست وبی ادعای خویش باشیم.

رقابت های انتخاباتی تمام خواهد شد چهار سال به سرعت برق وباد می گذرد زمان بررسی صلاحیت ها فرا می رسد  با تعجب می بینیم کسانی که مدعی تخلف امثال دکتر پزشکیان می شوند با کمال شرمندگی متوجه رد صلاحیت خودشان به خاطر مسایل مالی واقتصادی می شوند.

پس بیاییم به قول مولا وسرورمان امام حسین ع آزاده باشیم وآزاده زندگی کنیم وخون مومن را برابر آبروی اوست به راحتی زیر پا نگذاریم.ان شاالله.

احمد بایبوردی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true